Tappade hjulet på bilen!

I torsdags skulle jag köra till Göteborg med king caben och hämta 4 personer.
När jag körde tillbaka fick jag stanna till i Varberg för bilen
skakade precis som det var punktering på däcket.
Jag gick ut och kollade men det var luft i däcken.
Jag ringde till janusz och han sa att det nog bara var en bula på däcket
 för det hade varit punktering på däcket för inte så längesen.
Så jag fortsatte köra sakta på motorvägen.
Men jag kom bara till falkenberg där det bara
brakade och gnistrade och jag såg hur hjulet rullade brevid bilen på motorvägen.
När jag fått stopp på bilen ringde jag helt chockad och sa att jag tappat hjulet.
Sen gick jag ut på vägen och letade upp däcket
som låg vid mitträcket ca 300 meter längre fram.
Medans jag väntade stannade en bil till och ut kom
den mest kontiga människa jag träffat.
Han såg helt äcklig ut i ansiktet och stod inte stilla en sekund.
Det första han sa var att han brukade
alltid stanna när han såg att en bil hade problem.
Sen sa att han hade en reservdäck som han kunde ge mig.
Men jag bara skrattade och sa att hans små 13 tums däck
aldrig skulle passa på king caben.
Sen började han prata om hela sitt liv och lite därtill
som var helt utanför mitt intresseområde, och mitt i allt frågar han mig
om jag ville ha något lugnande för han hade hela handsfacket fullt.
Jag sa nej och sen fortsatte han sina historier och frågade
mig ett 10-tal gånger om jag inte ville ha något.
Sen öppnade han dörren på bilen och frågade dom andra.
Då tröttnade jag helt på han och sa till han att
kunde köra för janusz var på väg med ett nytt däck till bilen.
Men han fortsatte sina historier en stund till.
Sen blev jag förbannad och tackade för att han stannat
och bad han dra åt helvete,och om han någonsin skulle se mig igen
 någon gång på vägen skulle han absolut inte stanna utan bara fortsätta.
Han var en typisk narkoman och hade jag inte
haft folk i bilen vet jag inte vad som hade hänt.
Riktigt äcklig jävel och han var inte så gammal. 
Men han sa inte så mycket utan bara körde. 
Sen kom Janusz med ett annat däck och han trodde
inte att jag tappat det helt utan bara att jag hade punktering.
På vägen tillbaka sen ungefär 1 km innan vi var framme igen i getinge
 körde vi på en grävling på vägen som förstörde halva bilen undertill.

SNACKA OM OTUR!

Kommentarer

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad är din E-post: (publiceras ej)

Vad är din bloggadress/URL:

Vad har du på hjärtat!:

Trackback